ارتفاعات گنتينگ در مالزي
نوشته شده توسط : elham

 ارتفاعات گنتينگ در مالزي

گنتينگ هايلند ، كه ترجمه آن به فارسي بلندي هاي گنتينگ مي شود  مجموعه تفريحي  و تجاري است و از مكان هاي ديدني تور مالزي محسوب مي شود كه بالاي كوه هاي تي‌تي وانسگا در ۴۵ كيلومتري كوالالامپور در ارتفاعي بيش از 1800 متر از سطح دريا قرار دارد. در اين ناحيه، گردشگرها مي توانند خستگي زندگي شهري را در آرامش طبيعتاز بين ببرند. اين گردشگاه، آب و هواي خنك و كوهستاني و امكانات تفريحي متعددي مانند پارك هاي آبي دارد، به دليل همين امكانات تفريحي، گاهي اوقات شنيده شده كه آنرا لاس وگاس مالزي بنامند.. از كوالالامپور تا بلندي هاي گنتينگ با ماشين فقط يك ساعت راه است.

سري ليم گوه تونگ شخصيست كه براي اولين باردر سال ۱۹۶۴،برنامه ريزي براي پيدايش يك مجموعه تفريحي در بلندي هاي گنتينگ را انجام داد. وي با توجه به آب و هواي گرمسيري و استوايي كشور مالزي پيش بيني كرد كه ساخت چنين مجموعه هايي كه امكان اقامت و تفريح را براي گردشگران تور مالزي فراهم بياورد، طبيعتا بسيار مفيد واقع مي شود.

وي با همكاري عده اي ديگر و بعدها با همكاري دولت مالزي و سرمايه گزاري تمام اموال شخصي خود در اين پروژه توانست در سال ۱۹۷۱ اولين هتل مجموعه ي گنتينگ را با نام هتل گنتينگ افتتاح كند.  بزرگ ترين هتل جهان به نام «نخستين هتل دنيا» در مجموعه تفريحي گنتينگ نام دارد و نام آن در ركوردهاي گينس ثبت شده است.

ارتفاعات گنتينگ در مالزي

اين هتل ششصد و يك اتاق با امكانات كامل دارد و اتاق ها در دو ساختمان برج مانند قديمي و جديدواقع شده اند. گنتينگ با پنج هتل متفاوت از يك مجموعه با بيش از ده هزار اتاق يكي از بزرگترين مجموعه هتل هاي جهان است. در اين مجموعه پارك بازي در فضاي باز و همچنين پارك بازي در فضاي بسته وجود دارد. همچنين شما گردشگران تور مالزي مي توانيد هيجان زيادي براي رسيدن به ارتفاعات گنتينگ را با استفاده از تله كابين تجربه كنيد اين تله كابين حدود ۳٫۳۸ كيلومتر طول دارد و بلند ترين و سريع ترين تله كابين آسياي جنوب شرقي مي باشد..  شهربازي ، زمين گلف ، رستورانهاي متنوع و برگزاري كنسرت هاي موسيقي ، نمايش ها و شعبده بازي ، گنتينگ را به يكي از پرطرفدارترين مناطق توريستي در تور مالزي و حتي آسياي جنوب شرقي تبديل كرده است.


مطالب مرتبط :




:: موضوعات مرتبط: تور مالزی , ,
:: برچسب‌ها: ارتفاعات گنتينگ در مالزي ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: